کاریابی در دوران کرونا

  • چهارشنبه 10 دی 1399 - ساعت 17:10
5 دقیقه زمان لازم برای مطالعه

پیدا کردن شغل مناسب یکی از مهمترین و پر استرس‌ترین دغدغه‌ها در زندگی هر فرد محسوب می‌شه، بررسی فرصت‌های شغلی، با موفقیت گذروندن مصاحبه‌های کاری و روند استخدام، مسیر طولانی هستش که هرکسی برای پیدا کردن شغل خوب باید طی کنه. البته همه ما تازه داشتیم به این مسیر سخت عادت می‌کردیم که کرونا مثل یک مهمون ناخونده اومد و شرایط رو برای همه ما سخت‌تر کرد.

چالش بزرگ پیدا کردن شغل با شیوع بیماری کرونا برای تمام کارجوها در سرتاسر جهان کلی سخت‌تر شده، ولی همونطور که میدونیم زندگی جریان داره و ما باید بتونیم با هر شرایطی خودمون رو وفق بدیم و در نهایت هم قطعاً موفق خواهیم شد. اول از همه باید بدونیم که تنها ما نیستیم که با این مشکلات دست‌‌ و پنجه نرم می‌کنیم و در حال حاضر تمام مردم دنیا درگیر پاندمی کرونا هستن. پس آرامش خودتون رو حفظ کنید و با قدرت به راهتون ادامه بدین! این رو بدونید که در همین لحظه که ممکنه شما ناامید شده باشین، شرکت‌ها و سازمان‌ها در حال تطبیق دادن خودشون و فرآیند استخدامشون با شرایط روز هستن. پس ما هم با رعایت چند نکته می‌تونیم بر این مشکلات غلبه کنیم.

کاریابی در کرونا

تبدیل تهدید به فرصت

در این دوران شرایط ناپایدار و بلاتکلیف روند استخدام قطعا کندتر از شرایط عادیه، پس به خاطر داشته باشین، استخدام کمتر به معنی رقابت بیشتره و دوران قرنطینه زمانی برای مکث کردن نیست! بلکه فرصتی برای آماده شدن برای این رقابته. این زمان بیشتری که در خانه می‌گذرونید یک فرصت مناسب برای ارتقای مهارت‌ها، توانایی‌ها و یادگیری دانش‌های جدید و حتی گرفتن مدارک مجازیه. به علت همه‌گیری کرونا بسیاری از منابع آموزش های مجازی با قیمت‌های خیلی کمتر و حتی در مواردی رایگان در دسترس قرار گرفتند. پس با مطالعه یک دانش و یادگیری یک مهارت، توانایی خودتون رو برای رقابت در بازار کار ارتقا بدین و رزومه‌تون رو قوی‌تر کنید.

مثبت باشین

احساس ترس رو کنار بذارین و به غیرممکن بودن پیدا کردن کار در دوران کرونا فکر نکنید. قطعا هر سازمانی ترجیح می‌ده افراد خوش‌بین و امیدوار رو استخدام کنه تا افرادی ناامید و بدبین. پس مثبت‌اندیش باشین و همین حالا شروع به ارسال رزومه کنید. در این دوران ناپایدار و بلاتکلیف که شرایط تمام سازمان‌ها دچار تحولات اساسی شده می تونید با تأکید بر شخصیت منعطف و توانایی هاتون برای کنار اومدن با شرایط جدید و متغیر آینده، در رزومه و مصاحبه‌تون، کارفرما رو تحت تأثیر قرار بدین و خودتون رو از بقیه کاندیدها متمایز کنید.

خودتون رو برای مصاحبه مجازی آماده کنید.

این روزها برقراری ارتباط در دنیای واقعی ممکنه خطرناک باشه، ولی ایرادی نداره، نیازی نیست از خانه خارج بشین و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی رو زیر پا بذارین، در خونه بمونید و با جدیت فضای مجازی رو به دنبال فرصت‌های شغلی دنبال کنید! همین حالا در فضای مجازی با صاحبان کسب‌و‌کارها گفتگو کنید. نمونه کارهاتون رو براشون ارسال کنید و بهشون نشون بدین که حتی برای روزهای سخت هم برنامه‌های خلاقانه‌ای دارید.
حتی اگر شغل موردنظرتون از نوع مجازی یا دورکاری نباشه، ممکنه فرایند جذب  به  ویژه مصاحبه استخدامی به صورت مجازی برگزار بشه. پس آمادگی داشته باشین. استاندارهای یک مصاحبه حرفه‌ای رو به خاطر بیارین و تمام نکات رو برای مصاحبه مجازی هم رعایت کنید.

لطفا صبور و پیگیر باشید!

این روزها با وجود شیوع بیماری کرونا، ممکنه روند مصاحبه، استخدام و اعلام نتیجه کندتر از حد معمول باشه اما این دلیل نمی‌شه که شما پیگیر نباشید و یا زود ناامید بشین. به کارفرما نشون بدین، برای شروع کار، هیجان‌زده‌اید و می‌تونید این بحران رو مدیریت کنید.

 

دنبال کار می گردی؟ در کارپیشه برای همه کار هست. کلیک کن
اگر برای محفوظ بودن از خطرات کرونا به دنبال کار در منزل هستی، کلیک کن

 

مطالب مرتبط

یک رزومه برنده شامل چه اطلاعاتی می‌شود؟

باید و نبایدهای نوشتن اطلاعات شخصی در رزومه

نظرات

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

در هنگام نوشتن رزومه این کارها را انجام ندهید

چند نکته مهم درباره زبان بدن در مصاحبه شغلی