آشنایی با شغل مدیر اداری

  • سه شنبه 21 بهمن 1399 - ساعت 16:11
6 دقیقه زمان لازم برای مطالعه

هر سازمان، شرکت و مجموعه‌ای از بخش‌های متفاوتی تشکیل شده، که همگی در نهایت هدف مشترکی دارن. رسیدن به این هدف به هماهنگی و یکپارچگی نیاز داره و برقراری این هماهنگی بین بخش‌های مختلف شرکت، نیروی انسانی و مجموعه‌های زیرمجموعه برعهده مدیر امور اداری هر سازمانه.

برنامه‌ریزی، اداره، یا هماهنگی امور اجرائی یک سازمان و دیگر امور اداری از نظر كمی و كیفی به صورت مستقیم برعهده مدیر اداری هر سازمانه. مدیر امور اداری موظفه اطمینان پیدا کنه که همه امور مطابق استاندارها و قوانین سازمان انجام می‌شه.

شرح وظایف این پست گسترده و وسیعه و نسبت به زمینه‌کاری و اندازه سازمان متفاوته. نحوه عملکرد مدیر اداری به صورت مستقیم روی میزان رضایت مشتری‌ها تأثیر داره. به همین دلیل این وظیفه خاص باید به عهده یک فرد متخصص و واجد شرایط قرار بگیره. در بیشتر سازمان‌ها همه امور کارکنان توسط مدیر امور اداری انجام می‌شه و سرپرست هر بخش موظفه فعالیت‌ها و عملکرد کارمندانش رو به مدیر اداری گزارش بده به همین علت مدیر امور اداری عمده وقت کاری خودش رو در سازمان یا شرکت می‌گذرونه تا به طور مستقیم و از نزدیک با تمام بخش‌های مجموعه در ارتباط باشه.

یک مدیر اداری مسئولیت فعالیت‌های اداری در یک سازمان را بر عهده داره. فعالیت‌های اداری شامل کارگزینی، مدیریت منابع انسانی، امور اداری و مالی، بودجه و … می‌شه. این مسئولیت‌ها ممکنه بسته به نوع سازمان متفاوت باشه و جوانب و پیچیدگی‌های خاص خودش رو داشته باشه.

استخدام مدیر اداری

مهارت‌های موردنیاز و اساسی برای یک مدیر اداری موفق

مهارت‌های ارتباطی: توانایی برقراری ارتباط با تمام کارمندان و سرپرست‌های بخش‌های مختلف به منظور هماهنگی و یکپارچه سازی کل نیروهای سازمان

دقت بالا و توجه به جزئیات: یک سازمان نظم و هماهنگی نیروی انسانیش رو مدیون مدیر اداریه، از اونجایی که یک مدیر اداری به کل بخش‌های سازمان دسترسی داره باید با دقت به جزئیات، متوجه هرگونه خطا و ناهماهنگی بشه و برای رفعشون تلاش کنه تا همبستگی مجموعه از هم نپاشه.

مهارت رهبری و مدیریتی: یک مدیر موفق نیاز داره تأثیرگذار باشده. باید بتونه بر افراد اعمال نفوذ کنه تا از‌ این طریق حمایتشون رو برای پذیرش پیشنهادات و اجرای تصمیماتش جلب کنه.

قدرت تصمیم‌گیری: شناسایی و انتخاب یک راه‌حل درست از بین چندین راه‌حل موجود برای حل یک مسئله و تصمیم‌گیری مدیر اداری منجر به جهت‌گیری سازمان می‌شه و تأثیر خیلی زیادی روی عملکرد نیروی انسانی داره. بنابراین تصمیم‌گیری در مدیریت امور اداری نقش مهمی رو ایفا می‌کنه.

بازارکار مدیر اداری

هر سازمان یا مجموعه صرف نظر از اینکه بزرگ یا کوچیک باشه، دولتی یا خصوصی باشه به وجود مدیر امور اداری احتیاج داره. در نتیجه جزو مشاغل با بازار کار خوب در سرتاسر جهان محسوب می‌شه و درآمدش مطابق وظایف، زمینه کاری و اندازه سازمان متفاوته.

فارق التحصیل‌ رشته‌های مدیریت‌ها به خصوص مدیریت دولتی، بازرگانی و رشته امور اداری می‌تونن در زمینه مدیر امور اداری موفق عمل کنن. البته برای استخدام مدیر امور اداری تجربه و مهارت‌های ارتباطی نکاتی هستن که قطعا مدیریت مجموعه بیشتر از تحصیلات روشون تأکید دارن.

 

برای مشاهده هزاران آگهی مدیر امور اداری کلیک کن

مطالب مرتبط

کارمند باشیم یا کارمند نباشیم؟

معرفی شغل کارگر فنی

نظرات

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

آشنایی با شغل کارشناس تولید محتوا

آشنایی با شغل کارمند بیمه