آشنایی با شغل کارمند بیمه

  • دوشنبه 11 اسفند 1399 - ساعت 10:12
5 دقیقه زمان لازم برای مطالعه

امروزه با وجود شرکت‌های بیمه‌گر متنوع انتخاب بیمه مناسب یکی از دغدغه‌های مهم افراد می‌باشد که با حضور کارمندان خوب بیمه این مشکل افراد حل شده‌ان و کارمندان بیمه با ارائه اطلاعات مختلف کمک می‌کنن تا متقاضی مناسب‌ترین بیمه رو انتخاب کنه.

شرکت‌های بیمه شرکت‌هایی هستن که در زمینه های عمر، مسئولیت، درمان، جبران خسارت و… فعالیت می‌کنن و جان و مال انسان‌ها رو از جهات مختلفی تضمین می‌کنن و در صورت وقوع حوادث ناگوار، پرداخت خسارت بر عهده شرکت بیمه گزاره. البته افراد بسته به نوع بیمه و بیمه گزار برای استفاده از مزایای بیمه باید هزینه‌ای رو به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنن تا در هنگام نیاز بتونن از شرکت خسارت دریافت کنن.
بررسی تقاضاهای صدور بیمه‌نامه، اعمال تغییرات، تمدید، و ابطال بیمه نامه ها، پاسخ  تمامی سوالات مشتریان، گردآوری اطلاعات در مورد تغییرات بیمه نامه‌ها، ثبت سوابق بیمه‌نامه‌ها، جمع آوری اطلاعات از بیمه‌نامه‌های منقضی جهت تجدیدشون، ابطال بیمه نامه ها طبق درخواست کارگزاران، تایید صحت سوابق بیمه‌ای شرکت‌ها،  گزارش نویسی از روند کار و پیگیری دریافت مبلغ خسارت از شرکت بیمه گر برای بیمه گذار و ارائه مشاوره و راهنمایی به بیمه گذار در تمام زمینه های مورد نیاز را بر عهده دارد به مدیر مربوطه همگی می‌تونه از وظایف یک کارمند بیمه باشه.

کارمند بیمه واسطه بین شرکت بیمه گر (شرکت بیمه کننده) و بیمه گذار (متقاضی بیمه) محسوب می‌شه و در مقابل دریافت حقوق و دستمزد از شرکت بیمه‌گر، خدمات بیمه رو به متقاضیان ارائه می‌ده
به نسبت افزایش تعداد شرکت های بیمه گر، رقابت هم در این حوزه افزایش پیدا کرده و بیمه گرها تلاش برای استخدام کارمندان بیشتر و قوی‌تر می‌کنن تا بتونن متقاضی‌های بیشتری رو به سمت شرکت خودشون بیارن.

مهارت‌های موردنیاز کارمند بیمه:

روابط عمومی قوی: اداره بیمه محل تردد مشتریان و مردم است که همگی برای گرفتن اطلاعات و خدمات به شرکت مراجعه می‌کنن، پس داشتن روابط عمومی قوی برای ارتباط با مردم یکی از مهمترین ویژگی های یک کارمند بیمه است.

سخن‌ورزی و مذاکره: مهارت انجام مذاکره و قانع کردن مشتریان جهت اعتماد به شرکت بیمه‌گر از مهارت‌های کارمند بیمه‌اس .کارگزار باید اطلاعات کامل و جامع از شرایط شرکت های بیمه دیگه داشته باشه و بتونه با مقایسه شرایط متقاضی رو ترغیب به انتخاب شرکت بیمه مورد نظر کنه.

صداقت: داشتن صداقت درباره شرایط بیمه، مزایا و معایب آن به عنوان مشاور و وکیل شرکت بیمه

داشتن دقت و توجه به جزئیات: کارمند بیمه دائما با مدارک قانونی و شخصی افراد در ارتباطه و اشتباه در ثبت و بررسی این جزییات ممکنه به قیمت جریمه بیم‌گر و یا بیمه گزار تمام شود

دانش و اطلاعات عمومی بالا: داشتن اطلاعات دقیق و به روز درباره قوانین بیمه تا تمام مراحل کار را به خوبی و قانونی انجام دهد. یک کارمند بیمه باید دایما اطلاعات خود را از طریق مطالعه به روز کند تا در جریان تمام قوانین روز و تبصره‌ها باشد.

مهارت های کار با کامپیوتر و انجام کارهای اداری: روند فعالیت ادارات بیمه در حال حاضر همگی توسط کامپیوتر انجام می‌شه و سیستم تمام اطلاعات بیمه شوندگان و بیمه‌گذار را ثبت و ضبط می‌کنه، انجام کار با کامپیوتر از مهارت‌های ضروری برای کارمند بیمه‌اس.

 

آشنایی با شغل کارمند بیمه

با افزایش تعداد شرکت های بیمه و گسترش این خدمت در کشور تقاضا برای استخدام کارمند بیمه از طرف کارجو و کارفرما روز به روز در حال افزایش است. کارمند بیمه می تونه در شرکت های مختلف کارگزاری رسمی بیمه استخدام بشه و  در صورت داشتن تجربه و سرمایه کافی و دریافت مجوز های لازم اقدام به راه اندازی یک نمایندگی یا دفتر کارگزاری رسمی کنه و به صورت مستقل فعالیتش رو شروع کنه.

برای ورود به این شغل بهتره فرد در رشته مدیریت بیمه تحصیل کرده باشه اما در حالت کلی افرادی که در سایر رشته ها تحصیل کردن هم می‌تونن در این حرفه مشغول به کار بشن به شرط این که حدقل یک سال در دفاتر رسمی بیمه فعالیت کرده باشن.

 

برای مشاهده هزاران آگهی استخدام کارمند بیمه کلیک کن

مطالب مرتبط

کارمند باشیم یا کارمند نباشیم؟

معرفی شغل کارگر فنی

نظرات

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

آشنایی با شغل کارشناس تولید محتوا

آشنایی با شغل کارمند بیمه