در مصاحبه شغلی مجازی چه سؤالاتی پرسیده می‌شه؟

  • یکشنبه 30 آذر 1399 - ساعت 14:09
8 دقیقه زمان لازم برای مطالعه

تأثیرات همه‌گیری کرونا بر زندگی فردی و شغلی ما غیرقابل شمارشه، مهمترین تأثیری که این پاندمی بر زندگی ما داشته تمایل افراد به فاصله‌گذاری اجتماعی و استقبال از رویدادهای غیرحضوری و مجازیه و ما باید به این شیوه جدید برای هر رویدادی در زندگیمون عادت کنیم.

کرونا امروز باعث شده ما هر رویدادی رو به شکلی متفاوت تجربه کنیم. قطعا این تغییرات، بازارکار و زندگی‌ شغلی مارو تحت تأثیر قرار داده. یکی از اتفاق‌هایی که ممکنه برای هر کارجویی در این دوران بیوفته مصاحبه شغلی مجازیه.
خیلی از کارفرماها به علت شیوع ویروس کرونا از مصاحبه حضوری به خصوص در مرحله اول خودداری می‌کنن و ترجیح می‌دن ارزیابی اولیه رو از طریق تماس تلفنی یا اسکایپ انجام بدن.
پس بهتره ما هم خودمون رو برای سؤالاتی که ممکنه در این مصاحبه غیرحضوری پرسیده بشه آماده کنیم.

در مصاحبه شغلی تلفنی معمولا چه سؤالاتی پرسیده می شود؟

 

1. در مورد خودت بگو.

برای جواب دادن به این سؤال می‌تونید بر سوابق حرفه‌ای و تجربه‌های مربوطه‌تون متمرکز بشین، یا در مورد جزئیات شخصیتی‌تون صحبت کنید که باعث می‌شه کارفرما تصویر بهتری از شما داشته باشه و یا می‌تونید نکات برجسته شغلی و موفقیتهاتون رو مطرح کنید.

2. آیا مدرک یا گواهینامه خاصی برای این سمت داری؟

اگرچه شما احتمالاً شرایط، تحصیلات و مدارکتون رو در رزومه ذکر کردین، ولی تأیید نوشته‌هاتون در مصاحبه تأثیر خوبی داره، پس قبل از مصاحبه حتما رزومتون رو مرور کنید تا بتونین جزئیات رو هماهنگ با رزومه و واضح بیان کنید.

3.تمایل و توانایی سفرکاری داری؟

خوب به این سؤال فکر کنید و با توجه به شرایطتون این سؤال رو پاسخ بدین و در صورت مثبت بودن جوابتون، جزئیاتی مثل اینکه چطور و با چه طول زمانی امکان سفر دارید رو هم ذکر کنید.

4. در آینده خودت رو کجا می بینی؟

این یکی از رایج‌ترین سؤال‌های مصاحبه مجازیه زیرا کارفرما با پاسخ شما میزان انگیزه و علاقه شما به کار رو حدس می‌زنه. پس با فکر قبلی و هوشمندانه پاسخ بدین.

5. چه نوع محیط کاری ترجیح می‌دی؟

برخی از افراد محیط کاری حرفه‌ای رو می‌پسندن ولی برخی دیگه محیط کاری آزاد، منعطف و دوستانه رو ترجیح می‌دن، پس با توجه به شخصیت و شرایطتون به این سؤال پاسخ بدین.

6. میزان حقوق درخواستیت چقدره؟

قبل از مصاحبه با توجه به شرایطتون، سازمان مربوطه و سمت موردنظر درباره این سؤال فکر و تصمیم‌گیری کنید تا با پاسخ عجولانه اشتباه نکنید.

7. چرا کارفرماهای قبلیت رو ترک کردی؟

علت ترک مشاغل سابق، سؤال خیلی مهمی در مصاحبه شغلی محسوب می‌شه و شما باید صادقانه و آگاهانه جواب این سؤال رو بدین. دلیل اول روشن شدن حساسیت‌هایی از طرف شماس که شاید باعث بشن کارتون رو ترک کنید و بیان این موضوع می‌تونه میزان مطابقت شما با سازمان رو بیشتر روشن کنه و به این صورت هم به شما و هم به کارفرما کمک کنه تا تصمیم‌گیری بهتری داشته باشین. برای جواب دادن به این سؤال خیلی دقت کنید که از کارفرما، محل کار و همکارهای سابقتون بدگویی نکنید چون این نشانه‌ای از غیرحرفه‌ای و ناسازگار بودن شماس و اصلا شروع خوبی برای شما نیست.

8. آیا سوالی از کارفرما داری؟

معمولا به داوطلب‌ها فرصت داده می‌شه که هر سؤالی دارن بپرسن، این بخش مصاحبه زمان پاسخ کارفرما به کارجوه، نه تنها جواب سؤال‌ها و ابهامات کارجو درباره سازمان داده می‌شه بلکه روشن‌کننده خیلی از نکات برای کارفرما هم هست و یک روش خوب برای کارفرما محسوب می‌شه تا تصمیم بگیره که آیا کارجو برای این نقش و سازمان مناسبه، یا نه. کارفرما از سؤالاتی که پرسیده می‌شه می‌تونه تشخیص بده که کارجو قبل از مصاحبه چقدر درباره سمت و سازمان تحقیق کرده، چقدر اشتیاق و انگیزه برای این شغل داره و به جزئیات تا چه اندازه اهمیت می‌ده.

با توجه به جمع‌بندی پاسخ این سوال‌هاس که یک کارفرما تصمیم می‌گیره با یک کارجو همکاری کنه یا خیر.

 

دنبال کار می‌گردی؟ در کارپیشه برای همه کار هست. کلیک کن
اگر برای محفوظ بودن از خطرات کرونا به دنبال کار در منزل هستی، کلیک کن

مطالب مرتبط

یک رزومه برنده شامل چه اطلاعاتی می‌شود؟

باید و نبایدهای نوشتن اطلاعات شخصی در رزومه

نظرات

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

در هنگام نوشتن رزومه این کارها را انجام ندهید

چند نکته مهم درباره زبان بدن در مصاحبه شغلی