معرفی شغل کارگر ساده

  • یکشنبه 19 بهمن 1399 - ساعت 13:11
8 دقیقه زمان لازم برای مطالعه

کارگر ساده یکی از پرتقاضاترین مشاغل هم از طرف کاجو و هم از طرف کارفرما در حوزه خدماته و به عنوان زیر بنای تمام مشاغل خدماتی، محسوب ‌می‌شه. کارگر ساده، به معنی کارکننده و فردیه که کارهای خدماتی مربوط به یک کارخونه، کارگاه و یا سازمان رو انجام می‌ده و در مقابل خدماتش مزد دریافت می‌کنه.

شغل کارگر ساده با عنوان unskilled labor در زبان انگلیسی، به فردی گفته می‌شه که در مقابل دریافت مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا، کارهای یدی تعیین شده توسط سرپرستان رو انجام می‌ده.

برای استخدام یک کارگر ساده، تحصیلات و دانش خاصی مد نظر نیست چون وظایف کارگران ساده به حداقل آموزش و تجربه نیاز داره و در وهله اول کارگرها باید توانایی جسمانی بالایی داشته باشن و از عهده کارهای سنگین و یدی بربیان. این گروه از نیروی کار مهارت‌های محدودی دارن ولی حضورشون برای هر سازمانی ضروریه و با عناوین مختلف در تمام مراکز و شرکت‌‌‌‌ها، کارخانه‌‌‌‌ها و کارگاه‌‌‌‌ها، رستوران‌‌‌‌ها و انواع مراکز تهیه غذا و زمین‌های کشاورزی استخدام می‌شن.

مثلا اگر کارگران غیر ماهر در فصل برداشت محصول در دسترس نباشن، بسیاری از مشاغل کشاورزی نابود خواهند شد.

کارگر ساده

بسته به اینکه یک کارگر در چه شرکت یا سازمانی مشغول به کار بشه، وظایف، ساعت کار، نحوه پرداخت دستمزد و شرایط کاریش فرق می‌کنه. به عنوان مثال ممکنه ساعت کاری به صورت شیفتی، نیمه‌وقت یا تمام‌وقت و پرداخت حقوق به صورت ساعتی، روزانه و … باشه.

وظایف عمومی یک کارگر ساده

صرف نظر از اینکه وظایف هر کارگر با توجه به زمینه شغلی که در اون کار می‌کنه متفاوته ولی یکسری نکات و قوانین هستن که هر کارگری در هر مجموعه‌ای که کار می‌کنه، موظف به رعایتشونه:

استفاده از لوازم ایمنی ویژه هر کار

رعایت قوانین ایمنی و بهداشتی حین کار

وظیفه شناسی و احساس مسئولیت نسبت به کار

هماهنگ شدن سریع با تیم کارگران

اطلاع دادن خطرات موجود در محیط کار به سرپرست کارگاه و یا کارفرما

خصوصیات یک کارگر ایده‌آل

کارگران عمدتا از قشر زحمت‌کش جامعه هستن که آروم، محتاط، محافظه‌کار بودن و فروتنی از خصوصیات بارز این افراده و همچنین انعطاف‌پذیری، سازگاری، صبر، دقت، روحیه کار تیمی از ویژگی‌های یک کارگر ایده‌آله.

از اونجایی که شغل کارگری جزو گروه مشاغل سخت، خطرناک و طاقت‌فرساس، کارفرماها این حق رو ندارن به واسطه ساده بودن، کارگر رو از حقوق قانونیش محروم کنن و مثل تمام مشاغل دیگه‌ همه مزایای حقوقی و قانونی مثل بیمه، دستمزد، پاداش و ساعت کاری مشخص شامل حال کارگران هم می‌شه.

برای مشاهده هزاران آگهی استخدام کارگر ساده در سرتاسر ایران کلیک کن

مطالب مرتبط

کارمند باشیم یا کارمند نباشیم؟

معرفی شغل کارگر فنی

نظرات

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

آشنایی با شغل کارشناس تولید محتوا

آشنایی با شغل کارمند بیمه