معرفی شغل کارگر فنی

  • شنبه 23 اسفند 1399 - ساعت 12:12
6 دقیقه زمان لازم برای مطالعه

کارگر فنی یکی از پرتقاضاترین مشاغل هم از طرف کاجو و هم از طرف کارفرما در حوزه خدماته و به عنوان زیر بنای تمام مشاغل فنی، محسوب ‌می‌شه. شغل کارگر فنی با عنوان  technical worker در زبان انگلیسی، به فردی گفته می‌شه که برای انجام فعالیت‌های فنی در شغل‌های فنی و یدی استخدام می‌شه و در مقابل مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا، دریافت می‌کنه.

کارگر فنی، به معنی کارکننده و فردیه که با اکثر فعالیت‌های فنی تا حدودی آشنایی داره و با ورود به یک پروژه و با یک دوره آموزش کوتاه مدت خیلی زود کار رو یاد می‌گیره و با گروه هماهنگ می‌شه.

برای استخدام یک کارگر فنی، تحصیلات و دانش علمی خاصی مد نظر نیست و مهارت‌ مهترین ویژگی این افراده چون در وهله اول باید آشنایی نسبی با انواع کارهای فنی رو داشته باشن، از توانایی جسمانی بالایی برخوردار باشن و از عهده کارهای سنگین و یدی بربیان. کارگر فنی جزو مشاغل تخصصی، سخت و زیان آور محسوب می‌شه و جایگاهی بالاتر از کاگر ساده داره و بالطبع دارای دستمزدی بالاتری هم از کارگر ساده اس و کارفرما نیز مزایای بیشتری برای او درنظر می‌گیره. این گروه حضورشون برای هر مجموعه‌ای ضروریه و با عناوین مختلف در تمام مراکز و ساختمان‌ها، کارخانه‌‌‌‌ها و کارگاه‌‌‌‌ها، معادن و … استخدام می‌شن.

بسته به اینکه کارگر در چه زمینه یا سازمانی مشغول به کار بشه، وظایف، ساعت کار، نحوه پرداخت دستمزد و شرایط کاریش فرق می‌کنه. به عنوان مثال ممکنه ساعت کاری به صورت شیفتی، نیمه‌وقت یا تمام‌وقت و پرداخت حقوق به صورت ساعتی، روزانه و … باشه.

معرفی شغل کارگر فنی

وظایف عمومی یک کارگر فنی

صرف نظر از اینکه وظایف هر کارگر با توجه به زمینه شغلی که در اون کار می‌کنه متفاوته ولی یکسری نکات و قوانین هستن که هر کارگر فنی در هر مجموعه‌ای که کار می‌کنه، موظف به رعایتشونه:

استفاده از لوازم ایمنی ویژه هر کار

رعایت قوانین ایمنی و بهداشتی حین کار

وظیفه شناسی و احساس مسئولیت نسبت به کار

یادگیری و هماهنگ شدن سریع با تیم کارگران

اطلاع دادن خطرات موجود در محیط کار به سرپرست کارگاه و یا کارفرما

برای مشاهده هزاران آگهی استخدام کارگر فنی در سرتاسر ایران کلیک کن

 

مطالب مرتبط

کارمند باشیم یا کارمند نباشیم؟

معرفی شغل کارگر فنی

نظرات

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

آشنایی با شغل کارشناس تولید محتوا

آشنایی با شغل کارمند بیمه