نگاهی به آمار آگهی‌های استخدام در بهار ۱۴۰۱

  • شنبه 11 تیر 1401 - ساعت 13:04
۲ دقیقه دقیقه زمان لازم برای مطالعه

از ابتدای سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۹۰ هزار کارجوی جدید در سایت ثبت نام کرده‌اند. این عدد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد چشمگیر ۱۷ برابری داشت.

در پست قبلی وبلاگ در خصوص تغییر استراتژی کارپیشه در سال ۱۴۰۱ توضیح دادیم. کارپیشه از ابتدای سال تبدیل به یک موتور جستجوی پیشرفته شغل شده است که تمام آگهی‌های استخدامی منتشر شده در سایتهای کاریابی و تعداد قابل توجهی از کانالهای تلگرامی را به صورت اتوماتیک و هوشمند جمع‌آوری می‌کند و در اختیار کارجوها قرار می‌دهد. با این تغییر استراتژی اتفاقات جالب توجهی در وضعیت تعامل مخاطبان با سایت پیش آمد. در این پست نگاهی کوتاهی به کارپیشه در بهار ۱۴۰۱ داریم:

از ابتدای سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۹۰ هزار کارجوی جدید در سایت ثبت نام کرده‌اند. این عدد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد چشمگیر ۱۷ برابری داشت. بیشترین کارجوها از سه استان تهران، البرز و اصفهان در سایت کارپیشه ثبت نام کرده‌اند.

در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ موتور جستجوی کارپیشه بیش ۸۰۰ هزار آگهی شغلی جمع‌آوری کرده و در اختیار کارجویان قرار داده است. با بررسی آماری آگهی‌ها جمع‌آوری شده به این نکته جالب پی بردیم که بر خلاف انتظار عموم که شنبه‌ها بیشترین آگهی ثبت میشود، کارفرماها در تمام روزهای هفته تقریباً به یک میزان اقدام به انتشار آگهی استخدام می‌کنند.سایت دیوار با اختلاف فاحشی نسبت به سایر سایت‌های درج آگهی، حدود ۶۰٪ آگهی‌های استخدام را منتشر کرده و بعد از دیوار سایت‌های ای‌استخدام، شیپور، جابینجا و جاب ویژن در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

ما با تکیه بر تخصص و توان فنی خود سعی می‌کنیم با استخراج آمار و داده‌های دقیق و تحلیل آن از وضعیت بازار کار ایران آگاه باشیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به کارجوهای عزیز ارائه کنیم و امیدوار باشیم تا روزی همه با کارپیشه کار پیدا کنند.

سهم منابع مختلف از آگهی‌های استخدام ایندکس شده در کارپیشه

در این تصویر سهم هر یک از منابع ثبت آگهی استخدام از تعداد کل آگهی‌های جمع آوری شده در سایت کارپیشه قابل مشاهده است.

 

مطالب مرتبط

نگاهی به آمار آگهی‌های استخدام در بهار ۱۴۰۱

کارپیشه در سال ۱۴۰۱

نظرات

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

فرصتهای شغلی طلایی و ایده‌آل در شرکت‌های معتبر

کارجوی ویژه