۳ نکته درباره نوشتن یک رزومه خوب

  • شنبه 18 تیر 1401 - ساعت 13:04
۲ دقیقه زمان لازم برای مطالعه

کارفرما هیچ تصوری از شخصیت کاری و حرفه‌ای شما ندارد و برای انتخاب گزینه‌های اصلی تصاحب فرصت شغلی مدنظرش، تنها با یک فایل یا چند ورق کاغذ روبروست. فایل ارسالی باید به قدری قانع‌کننده باشد تا کارفرما تصمیم بگیرد شما را به جلسه مصاحبه دعوت کند.

شاید برای یک کارجو هیچ چیز بیشتر از داشتن یک رزومه شکیل و قابل اتکا اهمیت ندارد. وقتی دنبال کار می‌گردید و برای شرکت‌های مختلف رزومه می‌فرستید، شاید با خودتان فکر کنید اگر سابقه، تخصص و مهارت‌های مورد نظر شغل را داشته باشید کافی است اما خواندن ادامه این مطلب شما را از این تصور اشتباه خارج می‌کند.

واقعیت این است که کارفرما هیچ تصوری از شخصیت کاری و حرفه‌ای شما ندارد و برای انتخاب گزینه‌های اصلی تصاحب فرصت شغلی مدنظرش، تنها با یک فایل یا چند ورق کاغذ روبروست. فایل ارسالی باید به قدری قانع‌کننده باشد تا کارفرما تصمیم بگیرد شما را به جلسه مصاحبه دعوت کند. اما یک رزومه خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  • ظاهر مرتب و زیبا:

رزومه شما باید از نظر بصری و گرافیکی منظم و شکیل باشد. این موضوع علاوه بر اینکه می‌تواند بیانگر شخصیت و ذوق شما باشد، به کارفرما کمک می‌کند اطلاعات مورد نظرش را سریع‌تر پیدا کند و تصمیم بگیرد شما در بین گزینه‌های او جایی دارید یا نه. سایتهای ایرانی و خارجی زیادی برای ساختن رزومه وجود دارد که می‌توانید به آنها مراجعه کنید اما پیشنهاد ما اینه برای داشتن یک رزومه شیک رزومه‌ساز کارپیشه را امتحان کنید.

  • غلط املایی و تایپی

شاید هیچ چیز بدتر از مواجه شدن با غلط تایپی یا املایی در یک رزومه نباشد. بدون تعارف داشتن غلط در رزومه یعنی شما فردی کم‌دقت هستید. بعید است هیچ کارفرمایی دنبال نیروهای متخصص ولی کم‌دقت باشد. پس علاوه بر دقت در درست‌نویسی و چک کردن چند باره، پس از اینکه فایل آماده شد، آن را برای دو نفر از دوستان مورد اعتمادتان بفرستید تا احتمال وجود خطا به صفر نزدیک شود.

  • خلاصه‌نویسی

رزومه خوب رزومه‌ای‌ست که در کمترین زمان ممکن کارفرما را قانع کند شما گزینه مناسبی برای او هستید. پرگویی نشانه متخصص بودن و حرفه‌ای بودن شما نیست. از قدیم هم گفته‌اند کم گوی و گزیده گوی چون دُر پس هرگز هرگز هرگز رزومه خود را در بیش از ۲ صفحه تنظیم نکنید. برای این کار می‌توانید تمام سوابق تحصیلی، کاری و تخصصی خود را فهرست کنید و مواردی که یا از اهمیت کمتری برخوردارند و یا با فرصت شغلی مورد نظر متناسب نیستند را حذف کنید.

ما در وبلاگ کارپیشه سعی می‌کنیم به تدریج بایدها و نبایدهای رزومه‌نویسی و جستجوی شغل را در اختیار شما قرار دهیم. این مطلب ادامه دارد…

مطالب مرتبط

یک رزومه برنده شامل چه اطلاعاتی می‌شود؟

باید و نبایدهای نوشتن اطلاعات شخصی در رزومه

نظرات

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

در هنگام نوشتن رزومه این کارها را انجام ندهید

چند نکته مهم درباره زبان بدن در مصاحبه شغلی