باید و نبایدهای نوشتن اطلاعات شخصی در رزومه

  • سه شنبه 25 مرداد 1401 - ساعت 14:05
۱ دقیقه زمان لازم برای مطالعه

یک رزومه خوب شامل تمام اطلاعاتی می‌شود که کارفرما را درباره مسیر شغلی، مهارت‌ها و مدارج تحصیلی شما آگاه می‌کند. در حالیکه وارد کردن اطلاعات حرفه‌ای در رزومه واجب است، اشاره به برخی از اطلاعات شخصی نیز می‌تواند راه‌گشا باشد. اما کدام بخش از اطلاعات شخصی را در رزومه وارد کنیم و در مورد کدام یک از موارد لازم نیست حرفی بزنیم؟

نام و نام خانوادگی

اولین بخش رزومه در بالاترین قسمت با نام و نام خانوادگی شروع می‌شود. در نوشتن نام از فونت و سایز مناسب استفاده کنید تا نسبت به بقیه متون کمی متمایز به نظر برسد. همچنین بهتر است نام و نام خانوادگی خود را به‌صورت کامل با پسوند و پیشوند وارد کنید.

شماره تلفن

شماره تلفن بخصوص شماره تلفن همراه مهم‌ترین راه ارتباطی با شماست. شماره موبایل اصلی خود را که همیشه در ساعات کاری امکان پاسخگویی به آن را دارید وارد کنید. شماره تلفن می‌تواند با فونتی کوچکتر، ذیل نام و نام خانوادگی نوشته شود.

آدرس محل سکونت

وارد کردن این اطلاعات می‌تواند به دلخواه شما باشد اما در هر صورت بهتر است کارفرما بداند که شما در چه شهر و منطقه‌ای  سکونت دارید. نیازی به وارد کردن آدرس با جزئیات کامل خیابان و کوچه و پلاک نیست. همین که به شهر و محدوده محل سکونتتان اشاره کنید کافیست.

آدرس ایمیل

وارد کردن آدرس ایمیل درست به اندازه شماره موبایل اهمیت دارد. داشتن آدرس ایمیل و چک کردن مداوم آن یک الزام برای زندگی حرفه‌ای همه افراد است. سعی کنید یک آدرس ایمیل رسمی برای خود داشته باشید. ایمیل کاری شما نباید متشکل از کلمات نامفهوم و عامیانه باشد.

وب سایت شخصی

اگر وب سایت شخصی دارید که صرفا در آن نسخه‌ای دیجیتال از رزومه حرفه‌ای یا پورتفولیوی خود را قرار داده‌اید آدرس آن را در زومه‌تان وارد کنید. به یاد داشته باشید که آدرس وبلاگ یا وب‌سایتی که در آن به انتشار محتوای گوناگون می‌پردازید جایگاهی در رزومه شما ندارد.

کدام اطلاعات شخصی را در رزومه وارد نکنیم؟

داده‌هایی از قبیل ملیت، مذهب، تاریخ و محل تولد، وضعیت تاهل یا تعداد فرزندان، شرایط پزشکی و مواردی از این دست ارزشی به رزومه شما اضافه نمی‌کنند. بنابراین از اشاره کردن به آنها خودداری کنید. اگر کارفرما درباره هرکدام از این موارد سوال یا ابهامی داشته باشد آن در جلسه مصاحبه جویا خواهد شد.

مطالب مرتبط

یک رزومه برنده شامل چه اطلاعاتی می‌شود؟

باید و نبایدهای نوشتن اطلاعات شخصی در رزومه

نظرات

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

در هنگام نوشتن رزومه این کارها را انجام ندهید

چند نکته مهم درباره زبان بدن در مصاحبه شغلی