آشنایی با شغل مدیر منابع انسانی

  • سه شنبه 25 آذر 1399 - ساعت 15:09
8 دقیقه زمان لازم برای مطالعه

نیروی کار، مهم‌ترین واحد هر سازمانه و سرمایه اون شرکت محسوب می‌شه. تمام فعالیت‌های مرتبط با کارکنان در سازمان باید هدایت بشه تا سازمان با حداکثر کارایی کارکنان و کمترین هزینه به اهداف خود دست پیدا کنه. این هدایت و هماهنگی برعهده مدیریت منابع انسانی در هر شرکته.

نیروی کار، مهم‌ترین و حساس‌ترین واحد هر سازمانه و سازمان درصورتی به اهداف و استراتژی‌های خود می‌رسه که اقداماتی مؤثر در حوزه مدیریت منابع انسانیش شکل گرفته باشه و این سرمایه‌های مهم به خوبی مدیریت بشن. استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مدیریت منابع انسانی باید همگام با تغییرات سازمان پیش برن. به‌همین دلیل می‌شه گفت، مدیر منابع انسانی کسیه که با مدیریت خوب و حرفه‌ای خودش می‌تونه موجب رشد دائم سازمان بشه، به ‌نحوی که هم کارفرما و هم کارمندها از این بابت سود ببرن. توجه به اهمیت مدیریت منابع انسانی می‌تونه مزیت رقابتی برای سازمان ایجاد کنه و ضامن برتری سازمان نسبت به رقبا باشه.
مدیر منابع انسانی از نیروی انسانی به شکلی مناسب در جهت رسیدن به اهداف سازمان یا شرکت استفاده می‌کنه و به عنوان رابط بین کارکنان و مدیریت ارشد سازمان فعالیت داره.

آشنایی با شغل مدیر منابع انسانی

مهارت‌های موردنیاز برای شغل مدیر منابع انسانی

 

مدیریت منابع انسانی با اتخاذ تدابیر صحیح می‌تونه منجر به کاهش غیبت کارکنان و ترک خدمتشون، افزایش بازدهی کاری، طراحی صحیح مشاغل و وظایف، طراحی و نظارت بر سیستم بهداشت و ایمنی و پیشگیری از بروز حوادث، فراهم کردن امکانات جهت آموزش و پیشرفت نیروی انسانی، جذب افراد شایسته، طراحی و نظارت بر سیستم حقوق و مزایا و در نهایت کاهش هزینه‌ها و افزایش سود سازمان بشه. وظایف و عملکرد بخش منابع انسانی در همه سطوح سازمانی و در عملکرد کلی سازمان تأثیر قابل توجهی داره و مدیر منابع انسانی در برنامه‌های استراتژیک کل سازمان به صورت فعال مشارکت می‌کنه.

تحلیل و طراحی شغل، استخدام، جذب استعدادها، آموزش منابع، ارزیابی کارکنان، سازماندهی، مدیریت حقوق، دستمزد و پاداش ها و خدمات آموزش و توسعه کارکنان همگی جزو وظایف مدیر منابع انسانیه که با برنامه‌ریزی صحیح تعیین می‌کنه که سازمان یا شرکت به نیروی انسانی جدید نیاز داره یا نه و در صورت نیاز سازمان برای فرآیند جذب و بکارگیری نیروی انسانی جدید اقدام ‌می‌کنه.
فارق‌التحصیل‌های رشته علوم انسانی و منابع انسانی از افراد موفق در این حرفه هستن. از جمله مهارت‌هایی که مدیر منابع انسانی باید ازشون برخوردار باشه می‌شه به مهارت‌های تصمیم‌گیری، مدیریتی و سازماندهی، توانایی کار تیمی و حل مسئله اشاره کرد. عملکرد ضعیف مدیر بخش منابع انسانی،باعث به خطر افتادن آینده و اهداف شرکت می‌شه.

بازارکار مدیر منابع انسانی

 

فارغ از اندازه سازمان، این سمت به علت اهمیتی که در پیشرفت هر سازمان داره همیشه جزو مشاغل با تقاضای بالا چه از طرف کارجو و چه از طرف کارفرما بوده. همچنین با بیشتر شدن آگاهی روز به روز سازمان‌ها نسبت به اهمیت این بخش، در سال‌های آینده هم شاهد روند صعودی استخدام کارشناس و مدیر منابع انسانی خواهیم بود و قطعا به جز تحصیلات و معلومات مرتبط، تجربه، روابط عمومی و معلومات فردی هم از ویژگی‌هایی هستن که برای استخدام مدیر منابع انسانی به اونها توجه می‌شه.

 

برای استخدام در شغل مدیر منابع انسانی کلیک کنید.

مطالب مرتبط

کارمند باشیم یا کارمند نباشیم؟

معرفی شغل کارگر فنی

نظرات

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

آشنایی با شغل کارشناس تولید محتوا

آشنایی با شغل کارمند بیمه