آشنایی با شغل مشاور املاک

  • سه شنبه 09 دی 1399 - ساعت 15:10
4 دقیقه زمان لازم برای مطالعه

عموم مردم فکر می‌کنن که مشاورین املاک، همون دلال‌های ملکی هستن، یعنی ملکی رو می‌خرن و بعد از مدتی با قیمت بالاتر می‌فروشن. در صورتی که این تصور اشتباهه! مشاور املاک همونطور که از نامش مشخصه، راهنما و مشاور معاملات ملکیه و در قیمت‌گذاری املاک در هر منطقه‌ نقش اساسی داره.

رشد شهرنشینی، انبوه سازی و مهاجرت باعث پررنگ شدن شغلی به نام مشاور مسکن شده و این شغل رو در گروه پرسودترین مشاغل قرار داده. با وجود افراد زیادی که در این زمینه فعالیت می‌کنن ولی هنوز هم می‌شه این امید رو داشت که این شغل به قدر کافی اشباع نشده باشه و در نتیجه اگر شما با آگاهی و دانش روز وارد این صنف بشین، موفقیت شما تضمینیه.
مشاور املاک یکی از مشاغلیه که مردم به دید یک شغل نون و آبدار بهش نگاه می‌کنن، شغلی در ظاهر ساده ولی پر از چالش. شاید به نظر برسه این شغل نیاز به مهارت خاصی نداره و هرکسی می‌تونه در این شغل موفق بشه ولی برخلاف چیزی که به نظر می‌یاد موفقیت در این شغل به تجربه، تلاش و مطالعات خیلی زیادی نیاز داره. خوب حرف زدن، جا انداختن موضوع و قانع کردن مشتری مهارت‌های اولیه موردنیاز برای این شغل محسوب می‌شن. اگر همین الان این مهارت‌ها رو در خودتون می‌بینید پس این شغل، انتخاب درستی برای شماس.

بسیاری از افراد که نمی‌تونن املاکشون رو بفروشن و یا ملک موردنظرشون رو خریداری کنن به مشاورین املاک مراجعه می‌کنن. مشاورین املاک بهشون در خصوص قیمت، بازار خرید و فروش مسکن و شرایط روز مشاوره می‌دن و در صورت تمایل مالک، ملک رو برای تبلیغ و فروش در لیست آگهی‌هاشون قرار می‌دن.
در حقیقت مشاور املاک به عنوان نظم‌دهنده امور معاملاتی در حوزه ملک و مسکن، نماینده بنگاه مشتری‌یابی و خدمت‌رسانی، آگاهی‌دهنده در خصوص قوانین معاملاتی، برقرار‌کننده ارتباط بین خریدار و فروشنده ملک و مرکزی معتبر برای تعیین قیمت املاک محسوب می‌شه.

آشنایی با شغل مشاور املاک
یک مشاور ملکی موفق کسیه که بتونه اعتبار و سابقه معاملاتی خوبی برای خودش کسب کنه. توانایی برقراری ارتباط با دیگران، فن بیان قوی، جلب اعتماد مشتری، آگاهی از قوانین معاملات، اخبار روز و نوسان قیمت‌ها و پیگیری خواسته‌های مراجعه‌کننده‌ها همگی از ویژگی‌های یک مشاور مسکن خوبه.
شما برای ورود به این شغل نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارین و می‌تونین به راحتی از طریق همکاری با یک بنگاه مسکن به این حوزه ورود کنین ولی برای پایداری و موفقیت در این کسب‌و‌کار باید مطالعه زیادی داشته باشین، اطلاعات و روابط عمومیتون رو قوی کنین تا بتونین برحسب تجربه به یک مشاور مسکن موفق تبدیل بشین.

برای مشاهده هزاران آگهی استخدام مشاور املاک کلیک کن

مطالب مرتبط

کارمند باشیم یا کارمند نباشیم؟

معرفی شغل کارگر فنی

نظرات

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

آشنایی با شغل کارشناس تولید محتوا

آشنایی با شغل کارمند بیمه